Dropshipping Nedir? Nasıl Yapılır?

Dropshipping, e-ticaret işletmelerinin ürünleri tedarik etme, depolama ve sevkiyat süreçlerini üçüncü bir kişiye, genellikle bir tedarikçiye yaptırmasını sağlayan bir sipariş gerçekleştirme seçeneğidir. Bu modelin satıcılara sunmuş olduğu avantajlar oldukça fazladır. Bu anlamda pek çok kişi bu yöntemi denemek ister. Aynı zamanda e ticarete başlayacak olan kişilerin tecrübe kazanmasına yardımcı olmaktadır. Satıcı üretim, kargo, depolama ya da yönetim gibi çeşitli süreçlerle uğraşmadan kolay bir şekilde e ticaret yapabilir. Kısacası stoksuz bir şekilde e ticaret modeline de denilebilmektedir.


Dropshipping Nedir?

Dropshipping, mağazaların herhangi bir fiziksel envanter tutmadan ürün satmasına olanak tanıyan bir e-ticaret perakende modelidir. Stoksuz satışta, perakendeci ürünü müşteriye satar, ardından satış siparişini üçüncü taraf bir tedarikçi ile iletir ve tedarikçi de siparişi perakendeci adına doğrudan müşteriye gönderir. Stoksuz satış yapan satıcıların herhangi bir ürün envanterine, depoya veya depolama alanına ihtiyacı yoktur ve sipariş karşılama sürecini yürütmezler.

Dropshipping Temeli

Stoksuz e ticaret yönteminde alıcı, satıcı ve tedarikçi yeterli olacaktır. Burada aslında başrol satıcıdır. Stoksuz bir şekilde ticareti yapan kişi herhangi bir yerde stoğu tutmadığı ya da depolamadan ürünleri internet üzerinden kolay bir şekilde satıyor. Satılmak istenen ürünlerin fotoğrafları ya da videoları e ticaret sitelerine yüklenmektedir. Alıcılar ise e ticaret siteleri üzerinden bu ürüne kolay bir şekilde sipariş eder. Satıcıya gelen siparişe yönelik olarak tedarikçi bu siparişi iletir. Bu durumda da tüm kargo yönetimi tamamen tedarikçimim sorumluluğun altında olacaktır. Tedarikçi kendi deposunda yer alan ürünü direkt olarak alıcıya gönderir. Satıcı bu sayede herhangi bir şekilde depolama yapmadan satışı gerçekleştirmektedir.


Dropshipping Avantajları ve Dezavantajları

Dropshipping avantajları ve dezavantajları her meslekte olduğu gibi bulunur.

Dropshipping Avantajları

  • Envanter satın alma veya depo yöntemi ile uğraşılması gerekmediğinden, genel giderler oldukça düşüktür.
  • Başlamak daha kolaydır çünkü fiziksel ürünlerle uğraşılması gerekmediğinde bir e-ticaret işletmesi yürütmek çok daha kolaydır.
  • Başlangıç aşamasında sermaye oldukça düşüktür buna yönelik olarak iş yükü azalır.
  • Bu yönteme başlamak için büyük ölçekli bir organizasyona ihtiyaç duyulmaz. Satıcı tek bir bilgisayar üzerinden kolay bir şekilde bu yöntemi yürütür.
  • Bu yöntemde çok büyük sermayeler yatırılmaz bu anlamda zarar riski oldukça azdır. Farklı sektörlerle de farklı tedarikçiler aynı anda çalışabilmektedir.
  • Tedarikçi sayısı ürün çeşitliliğine yönelik olarak artırılabilmektedir.
  • Satılacak ürünleri önceden satın alma zorunluluğu olmadığı için potansiyel müşterilere trend olan bir sürü ürün sunulabilir. Bu sayede geniş ürün yelpazesi elde edilir.
  • Bir dropshipping işi, internet bağlantısı olan hemen her yerden yürütülebilir. Tedarikçiler ve müşterilerle kolayca iletişim kurulabildiği sürece esnek konumdan yürütülebilir ve yönetilir.
  • Ürünler tamamen satıcının sorumluluğu altındadır.
  • Stok maliyetleri ile tamamen tedarik ilgilenmektedir.
  • Ölçeklendirmek daha kolaydır. Dolayısı ile stoksuz satış tedarikçilerinden yararlanarak, ek siparişleri işlemek için yapılan işlerin çoğu tedarikçiler tarafından karşılanacak ve daha az büyüme sıkıntısı ve daha az artımlı çalışma ile genişlemesine olanak tanıyacaktır.

Dropshipping Dezavantajları

  • Daha az genel gider, ancak daha az getirisi olduğu için bu anlamda kâr marjı düşüktür.
  • Ödeme yapısı tamamen sağlayıcının da pazar yerlerinin aldığı komisyonlara göre belirlenmektedir.
  • Diğer modellerle karşılaşıldığı zaman çok daha rahat bir girişim olduğu görülür. Bu anlamda çetin bir rekabet ortamı da vardır.
  • Dropshipping pazarında değil diğer e ticaret modelindeki satıcılar ile rekabet edebilmektedir.
  • Kişilerin rekabete daha ön plana çıkabilmesi için fiyatların düşürülmesi gerekebilir ancak bu durum kar a azalmaya neden olacaktır.
  • Tedarikçi düzenli olarak stokları kontrol etmelidir buna yönelik olarak ürün listesi düzenli bir şekilde güncellenmelidir.
  • Tedarikçi tamamen müşterilerin muhatabı olarak satıcıya sunar. Eğer herhangi bir problem olursa bu durumla tamamen sadece uğraşır.

İlginizi çekebilir : Baclink nedir?Captain Digital

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Stoksuz satış çalışma programlarının ana hatlarını oluşturabilmek için mağazanın kurulmasını kolaylaştıracak bazı yöntemler bulunmaktadır. Bu konuda ipuçlarına takip etmek dropshipping’le çok fazla yol kat etmek mümkündür.

  • Bir Dropshipping İşletmesi İçin Fikir Üretmek

Kişiler pazara girmeden önce neyin satılması gerektiğini bilmesi gerekir. Bu kişiler herhangi bir ürünü araştırmadan rastgele ürünü satmaya çalışırsa kâr marjı oldukça düşer. Dropshipping ile ilgili araştırma yapmaya başladığınızda belirli ve daraltılmış kitleye, sektöre ya da alana odaklanmış bir niş ürün belirlemelisiniz. Seçeceğiniz ürün hali hazırda kolayca bulunmamalı ya da bu ürünü olduğundan çok daha ucuz bir fiyatla piyasaya sürmüyor olmanız gerekmektedir. Böylece satın alınan ürünler müşteriler tarafından çok daha değerli bir şekilde görülecektir. Öyle bir ürün seçin ki, müşteriniz kargosunun kendine ulaşmasını dört gözle beklesin. Bu anlamda dropshipping yaparken doğru niş ürünü tespit etmek için kendi gereksinimlerinizden veya ilgi duyduğunuz alanlardan yola çıkabilirsiniz. Unutmayın, konuyla ilgili ne kadar ilgili ve bilgiliyseniz, niş ürün bulma konusunda o kadar şansınız artar.

  • Ürün için Tedarikçi Bulmak

Satılacak olan ürünler bulunduktan sonra kişilerin buna en uygun tedarikçi bulması gerekmektedir. Tedarikçi şu an kolay bir şekilde bulunabildiği için bu anlamda güvenilir, ticaret politikaları ve sundukları ürünlerin kalitesine göre karşılaştırılması satıcı için oldukça önemli olacaktır. Dropshipping tedarikçisi satıcıya uzun süreli işletme vaadinde bulunmalıdır.

  • Dropshipping için Pazar Analizi Yapmak

Dropshipping girişiminiz için, girdiğiniz sektörü değerlendirmek için Pazar araştırması yapın. Pazar analizi, esas olarak ana rakiplere ve hedef kitlelere odaklanmalıdır. Stoksuz satış mağazasını oluşturmadan önce pazarınızı araştırmanız çok önemlidir, bu durumda sonuçlar çok iç açıcı görünmediğinde kolayca farklı bir niş seçebilirsiniz.  Pazar analizi başlatmak için şu unsurlara bakmalısınız;

  • Endüstri değeri ve Pazar büyüklüğü
  • Müşteri satın alma davranışı
  • Hedef kitle yaş aralığı, cinsiyet, gelir düzeyi, hobiler ve meslek gibi
  • Ana yarışmacılar kimler?
  • Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?

İyi Pazar Analizi Nasıl Yapılmaktadır;

  • İdeal ve potansiyel müşterinizi, hedef pazarınızı belirleyerek başlayabilirsiniz.  Bir grup insan, ürününüzü veya hizmetinizi kullanmaktan ve etkili bir pazarlama stratejisi ile kimlere ulaşabileceğinizden faydalanacaktır.
  • Müşterilerinizin demografik bilgilerini (ör. yaş, cinsiyet, gelir, konum), ihtiyaçlarını ve isteklerini ve onları neyin motive ettiğini bulabilmek ve iyi bilmek için hedef pazarınızı araştırın.
  • Hedef pazarınızın zamanını ve parasını nerede harcadığını belirleyin. Bu, pazarlama kaynaklarınızı nereye tahsis edeceğinizi belirlemenize yardımcı olabilir (örneğin çevrimiçi reklamlar, basılı reklamlar, TV reklamları).
  • Pazarlama mesajlarınızı, hedef pazarınızın ihtiyaç ve isteklerine hitap edecek şekilde uyarlamalısınız.
  • Etkili olup olmadığını veya gözden geçirilmesi gerekip gerekmediğini belirlemek için reklamlarınızı onlarla birlikte test edin.
  • SWOT analizi güçlü ve zayıf yönlerini görebilmek amacıyla yapılmaktadır. Hatalardan neyin öğrenebileceği daha önceden görülmektedir. Buna yönelik olarak da ölçüler belirlenmelidir.
  • Dropshipping Tedarikçisi Bulunmalıdır. ( Aliexpress, CJ Dropshipping vb. )

Stoksuz e ticaret tedarikçisini bulmak aslında özellikle ilk defa bu işe başlayacak kişiler için oldukça önemlidir. Şirket ya da girişimci güvenilir olmalıdır.



Tedarikçi Ararken Dikkat Edilecekler

  • Yasaya ve kanunlara uygun olduğuna yönelik olarak belgeler incelenmelidir. Tedarikçinin işletme lisansı ya da buna benzer kimlik numarası istenerek detaylı bir şekilde doğrulanmalıdır.
  • Şirketin telefon numarası ve adresi üzerinden bilgilerinin arama motorlarındaki haritalarda bulunup bulunmadığından emin olmak gerekir. Bu anlamdaş farklı bir şekilde kayıtlı olup olmadığını göz önünde bulundurulur.
  • Ürünü satışa çıkarmadan önce kaliteli olup olmadığına bakmak gerekir. Bunun için birkaç tane numune sipariş edilmeli ve buna yönelik olarak ürünün kalitesi doğrulamalıdır.
  • Paketlemenin uygun ve güvenilir olması oldukça önemlidir. Özellikle kırılgan bir ürün sipariş edilerek ambalaj kontrolü yapılabilir.
  • Online Mağaza ve E-Ticaret Sitesi Kurulmalıdır.

Ürünler ve tedarikçiler belirlendikten sonra satıcıların yapması gereken bir diğer aşama mağaza oluşturmaktır. Bu anlamda satıcının ve geliştirme ya da kodlama konularında bilgi sahibi olmasına gerek duyulmaz. Aşağıdaki rehber uygulanabilir;

  • Alan Adı ve Hosting Satın Almak
  • Web siteleri alan adına ve hostinge ihtiyaç duyulmaktadır. Alan adı web siteleri için işlem görür. Hosting ise web sitesini internete açan bir sistemdir.
  • Alan adı belirleme için işletmenin adı kullanılabilmektedir. Henüz isim bulmayan kişiler mutlaka kısa ve akılda kalıcı bir isim bulmalıdır.
  • Bununla birlikte satılacak olan ürünlerle alakalı bir anahtar kelime belirlenebilir.
  • Alan adı sorgulama aracı kullanılarak bu isminin daha önceden başka bir kişi tarafından kullanıp kullanılmadığı mutlaka kontrol edilmelidir.

Dropshipping Detaylarına Karar Vermek

Online olarak mağazaya ürün eklemek isteyen kişilerin aslında biraz çaba göstermesi gerekir. Bu anlamda göz önünde bulundurulması gereken bazı hususlar yer

Sevkiyat Masrafları

Müşterilere sunulacak olan ürünün ürünler sabit bir kargo ücretini bağlanmalıdır. Çünkü müşteriler genel olarak ürünü almadan önce sevkiyat masraflarını inceler. Bu anlamda satıcıların tercih edebileceği üç adet sabit tarifeli kargo bulunmaktadır;

  • Ürüne göre belirlenmiş olan dropshipping kargo ücreti genelde ürünlerin boyutlarına göre kategorize edilmektedir. Küçük ürünler bu anlamda büyük ürünlere göre çok daha az kargo ücretine sahiptir.
  • Mesafe ve ürüne göre belirlenmiş olan kargo ücreti aslında oldukça esnektir. Genel anlamda ücret ürünün ağırlığına ve gideceği adrese göre değişmektedir. Bu sebeple ürünler arasında kargo ücreti de değişmektedir.
  • Sabit olarak belirlenen kargo ücreti ise en kolay olanlardan biridir. Çünkü her türlü kargoya uygun olarak sabit bir fiyat belirlenmektedir.

Vergiler

Bu yöntemi yapacak kişilerin vergilere dikkat etmesi oldukça önemlidir. Satılacak olan ürünlerin Türkiye içerisinde ne kadar vergiye tabi olduğu kontrol edilmelidir. Buna yönelik olarak da ürün fiyatı ayarlanabilmektedir. Bunun için bir vergi uzman ile danışmak yeterli olacaktır.

Ödeme Yöntemleri

Ödeme yöntemleri müşterilerin alışveriş için deneyimini de oldukça etkilemektedir. Ödeme yöntemi kolay olursa müşterilerde o ürünü daha fazla satın alabilir. Aynı zamanda müşterilerin dikkatini çekmek amacıyla belirlenen ödeme yöntemi ürünün popülerliğinden de yararlanabilmektedir.

Sanal Mağazayı Pazarlamak

Stoksuz olarak yapılan e ticaret işletmesinde pazarlamayı düşünmek oldukça önemlidir. İşletme ve ürünlerin herkes tarafından bilinmesi adına bir dijital pazarlama tekniğinden yararlanabilmektedir. Online dropshipping mağazalar için kullanılabilecek dijital pazarlama yöntemleri şu şekilde sıralanır;

SEO

İnsanlar internetten sürekli olarak çeşitli konularda arama yapıyor. Arama reklamcılığından yararlanılır satışlar için çok daha avantajlı olacaktır. Arama reklamlarında en çok işe yarayan yöntemlerden biri de arama motoru optimizasyonudur. Bir ürün arama motorlarında araştırıldığı zaman o web sitesinin ilk sıralarda yer alması müşteri potansiyeli açısından oldukça önemlidir. Bununla ilgili olarak SEO uzmanları ile birlikte çalışma yapılabilir.

Ücretli Reklamlar (PPC)

Web sitelerinin arama motorlarında en üst sıralara çıkmasını sağlayan bir diğer yöntem de ara motoru pazarlamacılığı olarak bilinmektedir. Bu aslında dijital pazarlama stratejilerinden biri olarak bilinir. Arama motoruna reklam alanı alınır daha sonra kampanyaya uygun anahtar kelimeler girilir. Anahtar kelimeyle reklamın alakalı olması da teklifin diğerini artıracaktır.

E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

[Toplam: 2 Ortalama: 5]

Tavsiye Edilen Yazılar