E-Ticaret Sitelerinde Maliyet Artırmadan Ciro Nasıl Artırılabilir?

Son dönemde teknolojinin de gelişmesiyle artık her şey tek tık ile gerçekleştirilebilir hale geldi. İnternet üzerinden alışveriş yapmak da bu anlamda oldukça pratik hale geldi. Artık büyük küçük her işletme bir e-ticaret sitesi kurarak ürünlerini oldukça rahat bir şekilde satışa sunabiliyor.


E-ticaret süreci oldukça yaygın olsa da tek iş bir e-ticaret sitesi açmakla bitmiyor. Az maliyetle fazla ciro yapmak, e-ticaret sitelerinin avantajı niteliğindedir, dolayısıyla aslında bir e-ticaret sitesi kuracaksanız burada önemli olan nokta uyguladığını stratejilerdir. Maliyeti artırmadan ciro artırmak için belirli stratejiler kullanarak, cironuzu yükseltebilir ve daha çok para kazanabilirsiniz. Bu hem e-ticaret hizmeti verene ajanslar için hem de e-ticaret hizmeti alan kişiler için gereklidir. Peki maliyet artırmadan ciro nasıl artırılır?

Daha kısa ve net haliyle ‘’az masraf, çok kazanç’’ için gelin bu stratejileri beraber inceleyelim;


Sepet Terk Etme Oranlarını Düşürün

Sepet terk etme terimi, sitemize giren, ürünleri inceleyen ve satın almak için sepete ekleyen fakat satın alma gerçekleştirmeyen kullanıcılar için kullanılır. Düşünün ki bir kullanıcı yani potansiyel bir müşteri fiziki mağazanıza geldi, bir ürün beğendi, deneme kabininde denedi ve tam kasaya gidecekken almaktan vazgeçti.

Böyle bir durumda nasıl mağaza çalışanları müşteriyle ilgilenip onlara ürünle ilgili yapıcı ve satın almaya teşvik edici konuşmalar gerçekleştiriyorsa, bunun aynısı e-ticaret sitelerinde de yapılabilir. Peki nasıl? Tabii ki de potansiyel müşterilerinize fırsatlar sunarak. Bu kimi zaman bir kampanya, kimi zaman ise bir pop up olabilir.


Sepet terk etme tutarını düşürmek için öncelikle bu tutarın neden yüksek olduğunu belirlememiz gerekli. İnsanlar neden sepetleri terk ediyor diye bir soru sorduğumuzda, karşımıza birkaç cevap çıkıyor:

  • Kargo ücretlerinin fazla olması
  • Üye olma zorunluluğu
  • Fiyat karşılaştırma
  • Aynı ürüne sahip olan birden fazla firma
  • Sitenin yavaş çalışması

Sebepler ortaya çıktığına göre artık daha kapsamlı bir araştırma ve çözüm bulabiliriz. Öncelikle kargo ücretlerine bir müdahalede bulunmak mümkün olmayacağı için diğer seçeneklere geçebiliriz. Çoğu zaman bir siparişte, kişi siparişi vermek için üye olma zorunluluğu ile karşı karşıya kalır.

Bu aşamada ‘’üye olmadan devam et’’ seçeneğini müşterilere sunarak, daha kolay sipariş vermelerini sağlayabiliriz. Veya üye olma sürecini daha da kolaylaştırmak için web sitesine Google ve Facebook plaformları ile kolayca üye olunabilecek bir tasarım sunabiliriz.

E-ticaret sitenizin responsive tasarıma sahip olması da son derece önemli. Hepimizin bildiği gibi artık çoğu alışveriş cep telefonu ile gerçekleştiriliyor. İşte bu noktada mutlaka hem bilgisayar hem de telefon uyumlu bir site devreye giriyor.

İlginizi Çekebilir: Proje Yöneticisi Nedir? Ne İş Yapar?


SEO Stratejisi Önemli

SEO stratejisi de ciro artırmak için son derece önemlidir. Son dönemde daha da hayatımızın içinde olan ve doğal bir reklam çalışması olan search engine optimization (arama motoru optimizasyonu) e-ticaret sitemizin daha doğal yollardan arama motorlarında görünür olmasını sağlar. Dolayısıyla bir SEO hizmeti almak, hedef kitlenize daha kısa yoldan ulaşmanızın en büyük anahtarıdır. Hangi faydaları sağlar:

  • Müşterilerinize daha kolay ulaşırsınız.
  • Siteye oldukça sık giriş çıkış olduğundan siteniz canlılığını korur.
  • Diğer firmalarla rekabet edebilirsiniz.
  • İçerikleriniz daha fazla gelişmiş olur.
  • Reklam maliyetleri daha da düşer.
  • Organik ziyaretçileriniz artar.
  • Uzun vadeli bir sonuç alırsınız.
  • Satış yapma oranlarınız artar.

Sosyal Medya Pazarlamasını Atlamayın!

Sosyal medya da günümüzde neredeyse kullanmayanı olmayan platformların tümüdür. Dolayısıyla ciro artırmak için sosyal medyanın gücünü de kullanabilirsiniz. Daha az bütçeyle daha fazla kitleye markanızı sosyal medya platformları üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Peki nasıl?

  • En uygun platformu seçin
  • Hesabınızı aktif tutun
  • Trendleri takip ederek bu trendlere uygun paylaşımlar yapın
  • Müşterileriniz ile sık sık iletişime geçin ve geri bildirimlerini dinleyin
  • Influencer’lar ile çalışmalar gerçekleştirin

Ürün Sayınız Yeterli Mi?

E-ticaret satışlarında ürünlerinizin kaliteli olması en baş husus olsa da ürün çeşitliliği de kazancınızı artırmak için önemli metriklerdendir. Rakibiniz olan her firma, sizinle aynı ürünler olmasa da benzer ürünlere sahip olacaktır. Bu nedenle mutlaka düzenli olarak ürün sayınızı ve stoklarınızı artırmayı unutmayın. Ürün çeşitliliği daha fazla satış yapmanızı sağlar.


Remarketing (Yeniden Pazarlama) Stratejilerini Kullanın

Dönüşüm oranı e-ticaretin en altın terimidir. Dönüşüm oranı artırmak, yeniden pazarlama stratejileri ile oldukça mümkün ve çok etkili bir yöntemdir. Bu yöntem kısaca eski müşterilerinize kendinizi belirli yöntemlerle hatırlatmanızdır.

Yeni müşterileriniz kadar, eski müşterilerinize kendinizi hatırlatmanız daha sadık bir kitleye ulaşmanıza neden olacaktır. Çeşitli zamanlarda kampanyalar ve duyurular yayınlayarak eski müşterilerinizi tekrar ürün satın almaya teşvik edebilir ve kısaca remarketing gerçekleştirebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: CPC (Tıklama Başına Maliyet) Nedir?

 

[Toplam: 0 Ortalama: 0]

Tavsiye Edilen Yazılar