E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-Ticaret danışmanlığı, e-ticaret sektöründe geniş deneyime ve bilgiye sahip kişi veya şirketler tarafından sağlanır. Deneyiminiz, seviyeniz veya şirketinizin büyüklüğü her ne olursa olsun, E-Ticaret danışmanlığı ile dijital dünyada başarılı olabilecek değerli bilgiler ve hizmetler alırsınız. E-Ticaret danışmanı ; Google reklamları, pazar yerleri, sosyal medya reklamları, sosyal medya platformları gibi çok çeşitli satış kanallarından getiri oranlarının yükselmesi için çalışan bir sistemi yöneten kişilere denir.

E-Ticaret Danışmanlığı & E-Ticaret Danışmanı Ne İş Yapar?

E-ticaret danışmanlığı veren E-Ticaret danışmanının oldukça fazla sorumlulukları vardır. E-ticaret danışmanları, alışveriş sepetinizi ayarlamaktan dönüşüm oranınızı artırmaya kadar çevrimiçi mağazanızın tüm faaliyetlerinde size yardımcı olabilir. Ayrıca, potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlayacak çok kanallı bir strateji planı ile gelişmenize yardımcı olabilirler. E-ticaret danışmanı görevleri şu şekilde sıralanır;

  • Profesyonel E-Ticaret danışmanlığı ile kampanyalar tasarlanır, test edilir ve iyileştirerek işletmelerin cirolarını arttırmalarına yardımcı olur.
  • Düzenli bir iş takibi ile satış istatistiklerini ve dönüşüm oranlarını kontrol ederek bunların raporlamasını şirketlere sunar.
  • Şirket için bir strateji planı belirleyerek bu süreci takip eder ve olumlu olumsuz gidişat hakkında yönlendirmelerde bulunur.
  • Şirketin dijital ortamda varlığını devam ettirebilmesi ve satışlarındaki karlılık oranının artışı için çalışır.
  • Kullanıcı deneyimlerini ölçümleyerek bunların eksik yanlarını geliştirmek ve ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli çalışmaları başlatır.
  • Bilgili bir e-ticaret danışmanı, başarıya götürmesi muhtemel faktörlerle karakterize edilen ürünlerin seçilmesine yardımcı olabilir.
  • Şirket tarafından kullanılan veri tabanı sistemini iyileştirir veya daha iyi envanter kontrolü sağlayacak bir yazılım sistemi oluşturabilirler.
  • İçerik pazarlaması, arama motoru pazarları, sosyal medya ve ürün tanıtımı konularında sağlam bir pazarlama strateji yolunu sizin için çizer.
  • Müşterilerin web sitesine ulaştığı zaman ne kadar vakit geçirdiğini ayrıntılı bir şekilde oluşturur.
  • Dönüşüm oranlarınız düşükse ve ziyaretçiler satın almadan web sitenizi terk ediyorsa Profesyonel bir E-Ticaret danışmalığı ile bunun nedenini analiz edebilir ve müşteri için daha sağlıklı deneyim için iyileştirmeler yapabilirsiniz.
  • Yazılım, pazarlama ve müşteri hizmetlerindeki departmanlarla iş birliği içerisindeki çalışmaları düzenler.

İlginizi çekebilir : Google ADS Danışmanlığı Nedir?

Dijital Pazarlama Ajansı

E-Ticaret Danışmanı Nasıl Olunur?

E-Ticaret danışmanı olmak için kişilerin bu anlamda resmi olarak bir eğitim mecburiyetine ihtiyacı yoktur. Sektörel olarak deneyimli ve çalışmaların süreç yönetimlerini yapabilmek danışman olmak için yeterli olacaktır. Fakat şirketler genel olarak adayların üniversite lisans programlarından herhangi bir bölümden mezun olma gibi şartları da arayabilmektedir. Bununla birlikte bazı şirketler e ticaret sertifikalarını da isteyebilmektedir. E ticaret sertifika programları düzenleyen kurumlardan sertifika almak çalışmak için yeterli olacaktır.

E-Ticaret Danışmanlığı Ne İşe Yarar?

  • Fikir ve Marka Tasarımı

Eğer kişilerin çalıştığı hali hazırda bulunan bir markası henüz yoksa bu durumda hedef kitlesine yönelik olarak ürünlerin en dikkat çekici şekilde sunulması gerekir. Marka bilincini oluşturma stratejilerine, bir marka oluşturmak için hangi adımları izlemeniz gerektiğine yardımcı olacak deneyimli bir e-ticaret danışanı ile çalışmanız yararınıza olacaktır. Küçük veya yeni bir işletmeyseniz markanız üzerinde çalışmanız bir zorunluluktur, çünkü potansiyel müşterileri pazarda zaten varlığını sürdüren şirketler yerine sizi tercih ederken önce güven kazanmanız gerekir. Bu konuda hizmet veren bir ekip desteği sayesinde e ticaret sitesi çok daha ön plana çıkacaktır.

  • Kurumsal Kimlik Oluşturma ve Tasarlama

Güçlü bir marka kimliği yaratabilmek, hedef ve değerlerinizi tanımlamayı, hedef Pazar araştırmasını, dikkat çekici bir marka hikayesi oluşturmayı ve markayı efektif bir halde tasarlamayı ele alan bir aşamadır. Profesyonel E-ticaret danışmanlığı ile web sitesine doğru bir tasarım sağlamaktadır. Marka kimliği veya kurumsal kimlik, markanızı oluşturmaya başladığınızda işletmeniz için bir vizyon ve bilinirlik belirlemeniz gereceği için bu anlamda tutarlılığı da gerekli kılar ve sağlar. Yerleşmiş bir marka kimliği, itibarınızı, güvenilirliğinizi arttırır ve potansiyel müşterileriniz için sadakat ve devamlılığı arttırır.

  • E- Ticaret Sitesi ve Hizmetleri

İşletmeniz için en önemli adımlardan biri bir E-ticaret web sitesine sahip olmaktır. Bu anlamda e-ticaret danışmanı sizin için marka stratejinizi büyütebileceğiniz ve ileriye yönelik doğru adımlar atabileceğiniz bir web sitesini sizin için uygular. Bir e-ticaret web sitesine sahip olmak, daha çok potansiyel müşteri kazandırır, dönüşüm oranlarını arttırır ve işletmenizin güvenirliliğini sağlar. Bir şirketin arama motorlarında üst sıralarda yer alması da marka bilinirliliğine ve tanınmışlığa büyük katkı sağlar.

  • Grafik Tasarım ve Fotoğraf Hizmetleri

E ticaret danışmanları bünyesinde fotoğraf ve tasarım gibi farklı web tasarımcıları bulundurursa çok daha büyük avantaj sağlanmış olur. Bir tasarım dili, markanızdaki görsel tasarımda tüm unsurları birbirine bağlar. Bu tasarım dili markanızın potansiyeldeki hedef kitlenize nasıl iletildiğinin temelini oluşturur. Rakip olan firmaların analizi ve tasarım trendleri de düzenli bir şekilde takip edilmelidir. Yani danışman bu konuda araştırmacı olmalıdır. Markanın amacını tanımlayabilmek ve ürünlerini doğru bir şekilde sunabilmek için ürün çekimleri, marka dili, sloganlar ve resimlerin doğru ve dikkat çekici olması gerekir

  • Video İçerik, Reklam Filmleri ve Kurumsal Tanıtım Filmi

Bir işletmeyi markalaştırırken, işletmeyi tanıtmanın en etkili yollarından biri çevrimiçi medyadır. Ve çok daha hızlı yayılabilir video ve içerikler paylaşılırsa pazarda işletme çok daha kolay tanınabilir. Uygun maliyetlidir, daha geniş bir kitleye ulaşır ve yapılması daha kolay ve hızlıdır. Bu platformlar aracılığı ile etkili ve kaliteli içerikler paylaşarak marka bilinirliğinizi önemli ölçüde arttırabilir ve müşterilerinizle iyi ilişkiler kurabilirsiniz.

  • Pazarlama Stratejisi

İçerik yönetimi ve üretimi işleminde pazarlama oldukça önemlidir. Sosyal medya sayesinde ya da birçok platform üzerinden pazarlama yapmanın birçok yolu vardır. Hem eğlenceli hem de iş olarak yapabileceğiniz müşterilerinizle etkileşim kurmak, popüler konularla ilgili kalmak ve bazılarıyla ortaklık kurmak bunlardan sadece birkaçıdır. Bu durumun planlanabilmesi için danışmanla çalışmak oldukça önemlidir. Danışmanlar hedef kitleden potansiyel müşterileri yönlendirir ve satın almaya teşvik edebilir. E-ticaret danışmanı doğru stratejileri planlayıp hedefleyerek doğru adımlar atar. Bu adımlar şu şekilde takip edilir;

  • Dijital Pazarlama Stratejisi

Kişilerin veya kurumların yaptıkları ürün veya hizmetler artık dijital ortamda çok daha fazla planlanıp görülmektedir. Bunun en büyük sebebi de çağımızın getirmiş olduğu teknolojik yaşamdır. Dijital marketingin günümüzde bu denli önemli olmasının sebebi teknolojinin fazlasıyla gelişmiş olması ve kolay ulaşılabilir olmasıdır. Ürünlerin e-ticaret ve dijital pazarlama yolu ile doğru tercih edilmiş bir e-ticaret danışmanlığı sayesinde kullanıcılara çok daha kolay sunulması markanın en büyük fırsatıdır.

  • E-Ticaret Stratejisi

E-ticaret sitesine yönlendirilmiş olan kullanıcıların aslında site üzerinden satın alma davranışı da yönlendirilmelidir. Eğer dijital pazarlamada yanlış yöntemler kullanılırsa sizin gibi olan diğer üretici firmaların belirlediği daha iyi pazarlama yöntemine sahip girişimcilerin hedef kitlenize ulaşması kolaylaşır. Bununla birlikte web sitesi için birkaç defa satın almak yeterli olmayacaktır. Kullanıcıların geri bildirimlerini önemsemek de marka saadetini oluşturmak için oldukça önemlidir. Değişen rekabet ortamındaki ürünler tek tek satın alınabildiği gibi müşteriyi de kazanmış sayılır.

  • İçerik Stratejisi

Satın alan kitleyi ürünlerinize ve markanıza daha çok güvenmeye teşvik eden içerikler oluşturmanız onların güvenini kazanmanıza ve ilişkilerinizi geliştirmenize yardımcı olur. Tercih edilen ürünleri doğru ve güvenilir bir yerden satın almak çok önemlidir. Bu nedenle içeriklerin sadece dikkat çekici olması değil güvenilir olması de kullanıcı deneyimli video içerikleri de paylaşabilirsiniz. İçerikler sadece müşterilere güvenilir değil aynı zamanda arama motorlarından alışveriş yapan herkese karşı güvenilir olmalıdır. Bu anlamda SEO uyumlu olarak içerikleri üretmek oldukça önemlidir.

  • SEM ve SEO (pazarlama ve arama motoru optimizasyonu)

E-ticaret danışmanları aynı zamanda SEO danışmanlarıyla benzer danışmanlık hizmeti vermektedir. E-Ticaret danışmanı eğer SEO hakkında detaylı bir bilgi bilmiyorsa bu durumda yine de SEO ile ilgili biraz bilgili olmalı ve e ticaret sitesini buna yönelik olarak yöneltmelidir. İki danışman da birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışmalıdır. Bu sayede web sitesi çok daha iyi bir şekilde ilerlemiş olur ve arama motorlarında ön plana çıkar.

  • İçerik Yönetimi ve Üretimi

E ticaret hizmetleri içerisinde içerik üretim ve yönetimiyle marka stratejinizin bir parçası olarak etkileşim oranlarını yükseltmek için oldukça önemlidir. Seo uyumlu olması ve dikkat çekici içerikler olması kalitenizi de yükseltecektir. Bunlarla birlikte kullanıcıları satın alma eğilime iten en etkili şey görsel ve yazılı içeriklerdir. Buna yönelik olarak etkin görsel ve yazılı içerikler bulundurulmalıdır.

E- Ticaret Danışmanlığında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Ürün Sayısı

Ürün her şeydir ve e-ticaret sitesinde çok önemlidir. Her sene bir önceki seneden daha iyi sonuç almayı hedeflemek için e-ticaret girişimleri dönemsel olarak ürün sayısı ve kategorilerine odaklanmalı ve bunu pazarlama, satış stratejilerinin en önemli parçası haline getirmelidirler. Bununla birlikte ihtiyaç olandan çok daha fazla ürünün belirlenmesi için pahalı yazılımlara ya da özel yazılımlara gerek duyulur. Bu ise web sitesi için tamamen gereksiz bir harcama olacaktır. Bu nedenle ilk olarak ürün sayısını belirlemek gerekir ve e ticaret sistemine uygun bir şekilde optimize edilmelidir.

  • Kullanılan Ödeme Yöntemleri

Online olarak farklı ödeme sistemleri kullanılır. İyzico, PayTR gibi online sistemler tercih edilmektedir. Farklı entegrasyon modülleri için herhangi bir şekilde yazılım yapmaya gerek yoktur. Bu anlamda ayrı olarak bir bütçe ayırmaya da gerek kalmaz.

  • SEO ve SEM Uyumluluğu

E-Ticaret sistemine her şey uyumlu olsa bile SEO çalışmaları uyumlu değilse bu durumda web sitesi çok daha kötü bir yolda olacaktır. SEO ve SEM uyumluluğu web siteleri için çok önemlidir. Web sitesinin ön plana çıkabilmesi için bu iki çalışma oldukça önemlidir. Eğer bu çalışma doğru yapılmazsa satış yapması da mümkün olmayacaktır.

  • Özelleştirilebilirlik

E-Ticaret sitesinin özelleştirilebilir olması gerekir. Bu anlamda işletmelerin ihtiyaç, istek ve hedefleri göz önünde bulundurularak bir strateji yolu izlenir. Buna yönelik olarak en doğru ticaret yazılımına karar verilir ve buna yönelik olarak ilerleme kaydedilir.

  • Bütçe

E ticaret konusunda dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri yatırılan sermayedir. Sermayenin ne amaçla ve hangi hedeflerle kullanılacağının önemi çok büyüktür. Hosting, grafik tasarımı ve domain işlemlerine gereksiz bir şekilde para harcanırsa daha önemli işlemlere bütçe kalmayacaktır. Bütçenin verimsiz bir şekilde ya da plansız bir yol haritası izlenerek harcanması da kazanılacak gelirlerin dengesiz ve düzensiz olmasına yol açacaktır. Ana parayı doğru zaman ve doğru ürün, hizmetlere yatırım yapmak için kullanmak gerekir. Bu aşamada e-ticaret danışmanı ile de reklam giderleri konusunda bir yol haritası çizilmeli ve planlı programlı bir sermaye-gider tablosu çizilmeli. Bu da web sitesini başarıya götüren bir etmen olur.

E-Ticaret Danışmanlığı ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular

E-Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar?

E ticaret uzmanı genel olarak ticaret için geliştirilen siteleri geliştirir. Sitelerin marka bilinirliğini artırır, servis ve ürün pazarlaması yapar, stok yönetimini kontrol eder ve dijital pazarlama işlemlerini yürütür.

Sermayesiz E-Ticaret Olur Mu?

Sermayesiz E-Ticaret yöntemleri arasında Dropshipping yer alır. Belli şartlar altında kurulmuş olan ticaret siteleri için herhangi bir şekilde sermaye gereği kalmaz. Bu şartlar stoksuz e ticaret sitesi olma şartıdır.

E-Ticaret Danışmanlık Ajansı nedir?

E-Ticaret Danışmanlık Ajansları işletmelere tam kapsamlı hizmet vererek satış veya cirolarını artırmak için hizmet verirler. Captain Digital, E-Ticaret Danışmanlık Ajansı olarak işletmelere tam kapsamlı hizmet vermektedir. Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

E-ticaret danışmanlığı, Google ADS ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

[Toplam: 3 Ortalama: 5]

Tavsiye Edilen Yazılar