Network Marketing Nedir? Nasıl Yapılır?

Network Marketing Nedir?

Gün geçtikçe yayılan, 21. yüzyılın ticaret sistemi olarak görülen ve doğrudan satışın da geliştirilmiş bir türü olan Network Marketing (ağ pazarlaması), kişinin tamamen kendi emeğiyle doğru orantılı olarak gelir sağlamasına imkân veren bir sistemdir.

Network Marketing’in bu kadar ön plana çıkmasının nedeni ise takımın tümüne eşit fırsatlar sunmasıdır. Başlamak için bilgi ve deneyim gerektirmemesi ve çalışma saatlerinin tamam kişinin kendisi tarafından belirlenmesi olarak görülebilir.

Network Marketing Ne Zaman Doğmuştur?

Marketing yöntemi bağlantısını ilk defa başarıyla kullanan Carl Rehnborg olduğu konusunda hemfikirlerdirler. Tavsiyenin gücünü çokça deneyen ve daha sonra bu güce çok inanan Carl Rehnborg 1934 senesinde bu mantıktan yola çıkarak California Vitamin Company şirketini kurar ve hızla satışlara başlar.

1945 senesinde ise Network Marketing sistemini çok daha iyi bir hale getirerek Nutrilite Products şirketini kurmuştur. Nutrilite daha sonra bir anlamda, pek çok katlı pazarlama devinin doğumuna da aracılık etmiştir. Nutrilite Distribütörleri daha sonra Rich DeVos ve Jay Van Andel, Nutrilite’dan ayrılarak kendi şirketlerini daha ünlü Amway Corporation’ı kurmuşlardır.

Günümüzün en köklü şirketi olan Amway, 1994 senesinde Türkiye Temsilciliğini kurarak faaliyet göstermeye başlar ve öylelikle Türkiye 1994 senesinde Network Marketing ile tanışmış olur.

Network Marketing Nasıl Çalışır?

Network marketing, doğrudan satış tekniğinin tavsiye mantığına dayanan bir türdür. Ürünü alırsınız eğer kullandıktan sonra memnun kalırsanız tavsiye edersiniz. Bu tavsiyenin pek çok reklam modelinden daha çok etkili olduğu görülmüştür.

Doğrudan satışta satış mal ya da ürünlerin yüz yüze evlerde ve ofislerde yani perakende satış sayılmayacak ortamlar dışında satıcı tarafından bilgilendirerek yapılan bir satış türüdür. Satıcı ise bunun üzerinden kazanç sağlamaktadır. Bir ileri versiyonu olan ağ pazarlama yani çok katlı pazarlamada satıcı hem bireysel olarak sattığı ürünlerden hem de satıcının ekibinden gelen satışlardan kazanç elde ediyor.



Network Marketing Neden Başarılı Bir Sistem?

Marketing’in başarılı bir sistem olduğunu söylemek aslında yanlış olmaz. Aksi durum söz konusu olsaydı eğer yaklaşık 80 senedir tüm dünyada uygulanan bir sistem olmazdı. Marketing’in sunduğu esnek çalışma stili ve sistem içinde sürekli bir akışın olması başarılı olmasındaki en büyük etken denilebilir.

Türkiye’de çok fazla sayıda kadına iş imkânı sunan Network Marketing şirketleri, ağlarında bulunan her kişinin motivasyonunu da en iyi şekilde sağlamaktadır. Marketing’in başarılı olmasının bir diğer sebebi de ürünü kullanan ve memnun kalan gerçek bir kullanıcıyla direkt olarak görüşüyor olmaktır.

Kişiyle özel ilgilenen ve çok detaylı olarak ürün tanıtımı yapan bir kişi kendi deneyimini de alıcıya aktardığında kişinin ürünü alma olasılığı çok daha yüksektir. Marketing de bu sayede çok başarı elde etmektedir.

Network Marketing Şirketleri

Network marketing şirketleri sayısı her geçen sene artıyor. En hızlı ve en popüler bir şekilde büyüyen Marketing şirketleri şu şekilde sıralanabilir;

  • Amway Avon Products Inc.
  • Oriflame Cosmetics
  • Herbalife Ltd.
  • Tupperware Brands Corp.
  • Vorwerk Co.
  • Natura Cosmeticos Mary Kay Inc.
  • Nu Skin Enterprises Inc.

Türkiye’de saadet zinciri kavramıyla karıştırıldığı için ilk zamanlar önyargıyla yaklaşılan Marketing şirketlerinin şu anda milyonlarca üyesi bulunmaktadır. Aktif bir şekilde sahada çalışan üyeleriyle cirosunu artırmaya devam eden bu şirketler hem milyonlarca çalışana hem de milyonlarca iş ortağına da sahipti. Çok eski zamanlara kadar dayanan bu sistem şu an da başarısını koruyor ve korumaya da uzun seneler devam edecek gibi görünüyor.


Network Marketing Nasıl Yapılır?

Network pazarlama mütevazi bir yatırım ile karlı bir iş kurabilen, enerjisi yüksek ve güçlü satış becerilerine de sahip kişilere hitap etmektedir. Network pazarlama işi, ürünlerin satıldığı tek katmanlı bir program ya da ek satış görevlilerini de işe aldığı çok katmanlı bir program olabilir.

Network pazarlaması, çok düzeyli pazarlama, tüketiciye doğrudan pazarlama, hücresel pazarlama, bağlı kuruluş pazarlaması, tavsiye pazarlaması ya da ev tabanlı iş franchising dahil olmak üzere çok çeşitli isimlerle bilinir.

Ağ pazarlama modelini takip eden şirketler genel olarak satış elemanı katmanları oluşturuyor; yani, satış elemanlarının kendi satış elemanı ağlarını da işe almaları teşvik ediliyor. Zamanla, yeni bir katman başka bir katmanı da oluşturabilir, bu da orta katman kadar üst katmandaki kişiye çok daha fazla komisyon katkısı sağlar.


Network Pazarlaması Türleri Nelerdir?

Network pazarlaması üç temel kategoriye ayrılır. Bu kategoriler, bireyleri işlerini yürütmek için ve kişisel ağlarını kullanmaya çağırmaları açısından benzerdir. Bu ağlar aracılığı ile bireyler satış yapar ya da ürün satmak için başkalarını da işe alır.

Doğrudan Pazarlama

Tek katmanlı pazarlama sistemine doğrudan pazarlama denilir. Bir kişinin bir ürün ya da hizmet satmak için bir programa kaydolmasını gerekmektedir. Bu programlara kaydolan kişilerin başka distribütörleri almasına gerek yoktur. Sadece yaptıkları doğrudan satışlar üzerinden ödeme almaktadırlar.

Doğrudan pazarlama aslında en çok kullanılan pazarlama türlerinden biridir. Şirketlere de network oluşturmasına önemli katkılar da sunar. Tüketicilerin bir ürünü bulup beğenip satın aldığında sonrasında gerçekleşen tavsiye mekanizmalarını kapsamaktadır.

Bağlı Pazarlama

Network pazarlamasının daha yeni bir yönü de dijital pazarlama programlarını kullanmaktır. Web sitesi sahipleri ve blog yazarları kendi platformlarındaki belirli ürünlere bağlantılar entegre ederler. İnsanlar bu bağlantılara tıklayıp ürünleri kolayca satın alırlar. Bu uygulama müşterilere reklamı yapılan ürünlerin hemen satın alabilecekleri güvenilir bir siteye erişim sağlamaktadır.

Çoklu Seviye Pazarlama

Piramit satışı veya çok seviyeli pazarlama (MLM), doğrudan satışları ve alt sıradaki distribütörleri de içeren dağıtım tabanlı bir pazarlama ağıdır. Ev işletmeleri, piramit şemalarına benzerlikleri sebebiyle çok fazla kötü baskı alma eğilimindedir.


Network Pazarlaması Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yeni nesil marketing denildiğinde Network pazarlamasıyla önemli kazançlar elde etmek mümkündür. Bu iş ister yarı zamanlı ister tam zamanlı bir iş olarak yapılabilir. Başarılı bir network pazarlamacısı olmak için kişilerin izlemesi gereken önemli adımlardan bazılarını aşağıda sıralanmıştır.

Piyasanın İncelenmesi

Network marketing yolculuğuna başlamadan önce pazar ve endüstri hakkında geniş bilgi sahibi olmak çok önemlidir. Toplulukta ya da mahallede daha faydalı ve alakalı ürünler araştırılmalıdır. Trend olan marketing ürünlerine göre çok daha yüksek kar potansiyeli olan niş seçilebilir. Sağlık hizmetleri, hızlı tüketim ürünleri ve güzellik genel olarak en başarılı ağ pazarlama şirketlerinin faaliyet gösterdiği alanlardan birkaçıdır.

Satın Alınabilirliğin Belirlenmesi

İnsanlar çok pahalı olmayan makul ürünleri ve uygun fiyatlı satın almayı sevdikleri için, satın alınabilirlik network pazarlamasında oldukça önemli bir faktördür. Hedef kitle için uygun fiyatlı, ağ pazarlaması yolu ile tanıtılacak ürün ya da hizmetler seçilmelidir. Pahalı ürünler genel olarak daha az alıcıya sahiptir.

Bu da genel pazarlama sürecini zorlaştırır. Bir diğer yandan uygun fiyatlı ve makul olan ürünler, daha fazla insanı çekmeye ve geliri artırmaya yardımcı olacaktır.

Hedef Pazarın Belirlenmesi

Online network pazarlamacılığına başlamanın en önemli adımlarından biri de hedef pazarını belirlemek ve nişi seçmektir. Hedef müşteriler ve kişinin sahip olduğu müşterilerde ilgilenen ürün ve hizmetlerin satın alınabilirliğine göre seçilmelidir.

Toplumda popüler olan ya da internette iyi bir varlığı olan müşterileri hedeflemek de harika bir strateji olabilir. İncelemeleri ve tavsiyeleriyle daha fazla müşteri kazanılabilir.

Güvenli Bir Şirket Seçilmesi

İyi bir marka imajına sahip olan tanınmış bir şirkette çalışmak, network pazarlamasının da en önemli unsurlarından biridir. Hedef pazarda var olan network pazarlama şirketleri adına çalışırken başarılı bir pazarlamacı olmak çok daha kolaydır. İyi bir müşteri tabanına sahip olan bir network pazarlama şirketi aramalı ve dolandırıcı kuruluşlar ile çalışmaktan kaçınılmalıdır. Hedef pazarlarda kötü bir üne sahip ağ pazarlama şirketiyle çalışmak, sosyal ve finansal durumu etkileyebilir.

Yatırımların Akıllıca Yapılması

Herhangi bir network pazarlama şirketine yatırım yapmadan tarihi araştırmalı ve yalnızca internetteki tanıtımlara ya da çekici tanıtım e- postalarına dayanarak yatırım yapmaktan kaçınılmalıdır. Yeni başlayan bir ağ pazarlamacısı olarak, sadece gerçek ve tanınmış ağ pazarlama şirketleri ile çalışılmalıdır. Büyük rekabet sebebiyle, tanınmış bir ağ pazarlama şirketinde çalışarak çok daha az gelir elde edilebilir.

Kimlik Bilgilerinin Alınması

Network pazarlama şirketi seçildikten ve onlarla birlikte çalışmaya başladıktan sonra yapılması gereken ilk şey kişinin kendine gerekli kimlik bilgilerini alması gerekir. Sosyal medya hesaplarında paylaşmak için online olarak tanıtım materyalleri edinilmelidir. Aynı zamanda firmaya ait broşür, el ilanı, numune vb. talebinde bulunulabilir.

Fırsatların Belirlenmesi

Network pazarlama girişimini kurulur kurulmaz potansiyel müşteriler aramaya başlanmalıdır. Hedef müşterilerin bir listesini yapmaya başlamalı ve onlara verilen tekliflerle yaklaşmak önemlidir. Her zaman memnun olan müşterilerden tavsiye ve inceleme istemek de en iyisi olacaktır.

İşletmeyi daha da tanıtmak ve daha fazla müşteri çekebilmek için müşterilerin referanslarını sosyal medya hesapları üzerinden ya da web sitelerinde paylaşmak gerekir.

Pazarlamacılarla Bağlantı Kurulması

Online pazarlama stratejilerini daha çok geliştirmek için geleneksel, daha yeni yollar ve püf noktaları öğrenmek için farklı network pazarlamacıları ile bağlantı kurulması, rakiplerin incelenmesi, artı ya da eksi yönlerin ortaya çıkarılması oldukça önemlidir.

İyi bir network oluşturmak ve iletişim becerilerine sahip olmak için uzun vadede ağ pazarlaması işinde kişilere yardımcı olacaktır. Bu noktada pazarın son trendlerinden haberdar olmak ve güncel kalabilmek için sosyal medyadaki ağ pazarlama gruplarına katılmak önemlidir.

E-ticaret danışmanlığı, Google Ads ve sosyal medya reklamları ile 360° dijital pazarlama ajans desteği almak için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Network Marketin Sıkça Sorulan Sorular

Network Marketing İşi Nasıl Yapılır?

Bu sistemde kişiler bir şirketin belli ürünlerini kullanmaya başladıktan sonra denedikleri ürünleri satarak bu şirketlerden belirli bir komisyon alırlar. Daha sonra bu kişiler şirketin bir satış görevlisi olabilirler. Çevrelerinde bu ürünleri tanıtarak, satmaya ve başka kişileri ağa katmaya çalışırlar.

Network Marketing Yapan Biri Ne Kadar Maaş Alır?

2022 senesi Network Uzmanı pozisyonu için alınan verilerde, Network Uzmanı Maaşları ortalama olarak aylık 11.500 TL'dir. Network Uzmanının en düşük maaşı 7.000 TL, en yüksek maaşı 16.000 TL'dir.

Network Marketing Ne Satar?

Network marketing diğer bir ismiyle ağ pazarlaması, bireyin kendi potansiyeline göre gelir elde edebileceği, kişisel pazarlama stratejisini kullanabileceği ve çalışma saatlerini kendisinin belirleyebileceği sisteme verilen isimdir.

[Toplam: 2 Ortalama: 5]

Tavsiye Edilen Yazılar